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2003年09月02日
ルートシステム

ルート権は最も多くのダメージを与えたパーティ(ソロプレイヤーもひとつのパーティとして判定される)
に与えられる。

パーティのリーダーは「全て自由」「パーティの要請」「パーティのリーダー」といったルート品設定を行う事ができる。「全て自由」設定の場合はパーティ参加者の誰もがアイテムをルートする権利を得る。信頼できる友人らと共に冒険している時やルート品の奪い合いが気にならない時に適した分配方法だ。「パーティの要請」設定は最も便利な分配方法であり、パーティメンバーが要請する事で分配される。パーティを一定期間継続できていれば誰もがルート品を得る事ができ、おそらく大半のプレイヤーが設定するルート分配となるはずだ。「パーティのリーダー」設定はリーダーが誰にルート品を与えるかを決める事となる。つまり、リーダーのみがアイテムをルートして誰かにルート品を配るという事だ。「パーティのリーダー」設定はギルドリーダーにとっても便利だし、パーティリーダーが参加者に報いる手段としても便利だ。更にいえば、基本的に信頼できる友人同士の際に便利だ。ゴールドに関しては常に均等に配布される。

パーティ参加者はパーティ画面でいつでもルート設定を確認できる。更にルート設定の変更に際しても通知される。

ルート品は作成された際にルート設定に基づいて配布される。パーティのリーダーがルート設定を変更したとしても、既に配布されたルート品が変更の影響を受ける事はない。つまり、ルート設定を「パーティのリーダー」に変更しても既に配布されたものをリーダーが取り返す事はできない。

我々はプレイヤーの立場で考え、プレイヤーが悲観する事のないルートシステムを作るべく多大な作業時間を費やした。誰がルートしたのかを示すシステム(ルートされるとアイテムは宝箱からなくなるのではなく灰色となってマウスカーソルを重ねるとルート者の名前を表示する)やプレイヤー自身の「運」に基づいてルート品が作成された際には表示するシステムだ。

我々は議論を重ね、ルートシステムに更に多くの機能を追加していく。しかしながら、基本機能として導入される事を期待してくれ!

Looting rights is determined based on the party (a solo character counts as a party of one) that does the most damage. That party (and only that party) gets looting rights.

The party leader can designate the party loot distribution setting with "Free For All", "Party Order", or "Party Leader". Free For All allows anyone in the party to loot any item. It's very useful for when you are adventuring with trusted friends or don't mind the competition for loot. Party Order is the most even distribution method. It uses the order in which party members were added to the party. As long as the party stays relatively stable, it ensures that everyone in the party gets loot. This is probably the loot distribution setting most players will use. Party Leader allows the party leader to designate who gets the loot. Right now this basically means only the party leader can loot items and afterwards give out the loot to whomever s/he wants. Party Leader loot is good for guild leaders and as a way for a party leader to reward characters based on their participation. Again, generally good for trusted friends. Gold is always distributed evenly.

Party members can view the loot distrubition setting at any time in the party interface. They will also be notified whenver the loot setting is changed.

Once the loot is created, it is assigned based on the party loot setting. If the party leader changes the loot distribution setting, any loot already created will not have it's assignment changed. In other words, if the loot setting is set to Party Order, the party leader can't switch it to Party Leader to grab something the system already assigned to someone else.

We spent a lot of time with the loot system to make sure it is user friendly and grief-resistant. Stuff like showing you who looted an item (when an item is looted it doesn't disappear from the loot chest...instead it is grayed out and the looter's name is displayed in the mouse over text) and giving you indications when loot was created based on your luck.

We've got quite a few more features in the loot system that we'll be discussing in time. Hope that gives you the basics though!

-Jonathan "Calandryll" Hanna
Lead Designer

参照: UXO Stratics
投稿者 Siel Dragon : 2003年09月02日 18:24 | トラックバック
コメント

こんにちは、またブログ覗かせていただきました。また、遊びに来ま〜す。よろしくお願いします

Posted by: バーバリー マフラー : 2013年03月10日 16:11

はじめまして。突然のコメント。失礼しました%a

Posted by: ヴィトン ダミエ : 2013年03月11日 17:21

はじめまして。突然のコメント。失礼しました。

Posted by: バーバリー バッグ : 2013年03月14日 18:02

......そこにクレーン、がかをむためにのにってのをて、チャットをタンブリングはしくをにらみつけ、、7ホールののようにんだ
uit.edu/JP_Rayban.html http://uit.edu/JP_Rayban.html

Posted by: uit.edu/JP_Rayban.html : 2013年08月20日 16:09

。。 Xiのしたゆうとをっている??ボウダン、。もちろん、ゆう:この、2つのそれぞれが1つをした、またネクタイです
osdi.org/chloebagsofficial.html http://osdi.org/chloebagsofficial.html

Posted by: osdi.org/chloebagsofficial.html : 2013年08月21日 00:44

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Posted by: www.nbajerseysonlinestore.com : 2013年08月24日 02:00

チセキュリティができないことをし、のをにったにはおびえていたにそのようなことがこって、はがいのにくことができないなあ

Posted by: クロエ 財布 : 2013年08月31日 05:23
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